Polaroids From the Web

Un po' di rassegna stampa per il sabato mattina




BIRTHH - BORN IN THE WOODS


(foto di Margot Pandone)



- «We realise now that doing things for the love of music alone is not enough»: è questa per me la frase centrale di "All Tomorrow's Parties: where did it all go wrong for the beloved indie festival?", articolo un po' triste (in fondo è solo un lungo elenco di soldi sprecati) che il Guardian dedica oggi al disastro economico dell'ATP.



- BIRTHH sta per cominciare il suo primo tour, quello con cui presenterà dal vivo Born In The Woods anche dalle nostre parti. Se volete conoscerla meglio, ieri pomeriggio è stata ospite di MAPS, sulle frequenze di Radio Città del Capo. Qui trovate una bella intervista e tre canzoni unplugged in studio, il suo primo live in Italia!



- «I’d rather look at it like Smith Westerns is something that I’ll be remembered for but not the thing that I’m remembered for. And keeping that mind-set, it’s hard»: Cullen Omori parla della sua vecchia band e del suo nuovo progetto solista su Loud And Quiet.









- "Appearing in a book is strange – being an actual character must be stranger": la sempre adorabile Tracey Thorn racconta di qualche libro dentro cui è finita.



- Mentre noi stiamo qui a parlare ancora di vinili e cassette, "Streaming music has become Warner Music’s biggest business".



- «I like tearing the idea down of religion as this relic of the past, and trying to bring it into modern culture as something that’s very much alive. For me personally, I was seeking transcendence, not necessarily putting a label on it, but in terms of writing the songs these religious images kept popping up»: "Car Seat Headrest Write Their Manifesto With Teens of Denial" - Observer.









- "Tracing the beginnings of the punk fanzine": Mark Perry e Sniffin' Glue su Dazed.



- «We wanted to recapture spirit that was gone from New York. I think there was a desire to see if we could bring that back in our own way. All we could do is throw our own parties and make some music, then New York City clicked»: grazie a FdL per aver segnalato questa bella intervista in cui Jonathan Galkin racconta la storia della DFA sul blog della PIAS.




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